14. 11. 2023

5 důvodu proč mít webové stránky

Blog

Všichni se určitě shodneme na tom, že v dnešní době jen málokterá firma či živnostník funguje bez vlastní webové prezentace. Není ovšem náhoda, že stále více lidí investuje do kvalitní webové stránky k prezentaci svých služeb či produktů.

Ptáte se, proč vlastně investovat do webových stránek? Důvodů je hned několik a my jsme si pro Vás připravili těch 5 nejhlavnějších.

1. Dostupost 24 hodin 7 dní v týdnu

Webové stránky Vás prezentují 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a 365 dní v roce a to i když zrovna spíte.

Dostupnost non-stop je bezpochyb jedním z neocenitelných benefitů moderního podnikání. Schopnost být k dispozici pro zákazníky kdykoli, umožňuje firmám poskytovat služby a podporu v reálném čase.

Pro firmy znamená dostupnost 24/7 také zvýšení potenciálních obchodních příležitostí. Prodejní kanály nejsou omezeny na pracovní dobu a tím se rozšiřuje možnost přijímání objednávek nebo rezervací a to kdykoli během dne.

2. Globální dosah (neomezené možnosti)

„Kde jste?“ To je otázka, na kterou odpovídá Váš web: „Kdekoliv a všude!“ Bez ohledu na to, jestli Vás hledají sousedi, nebo zájemci na druhé straně republiky, Váš web je vždy připravený na setkání. 

Stručně a jasně. Nikdy nevíte, kdy na váš web zavítá neznámý člověk. Kamarád vašeho klienta navštíví vaše stránky a vy se budete moci pyšnit kvalitním webem a v tomto případě bez jakékoli práce získáte dalšího klienta.

Webové stránky přinášejí firmám nezávislost na geografickém umístění. Bez ohledu na to, kde se fyzicky nacházíte, jsou webové stránky vaším virtuálním ústředím, dostupným z jakéhokoli místa na světě.

3. Komunikace a budování důvěry se zákazníky

Webové stránky umožňují firmám poskytovat neustálý přístup k informacím. Zákazníci tak mohou jednoduše vyhledávat a získávat potřebné informace o produktech, službách či firmě a to bez ohledu na čas nebo místo. Je to taková digitální vizitka Vaší firmy.

Webové stránky ovšem nejsou pouze informační portál, ale také prostor pro budování vztahů a důvěry se zákazníky. Jak efektivně vytváříte komunikaci a prezentujete hodnoty, může být rozhodující pro to, jak zákazníci vnímají Vaši firmu.

4. Zobrazení ve vyhledávání (SEO)

S tvorbou webových stránek se ruku v ruce váže důležitá část, kterou je SEO (search engine optimization) neboli optimalizace pro vyhledávače.

Všichni se určitě shodneme na tom, že vyhledávače nám v dnešní době značně usnadnily každodenní vyhledávání na internetu. Už dávno nejsme pasivní uživatelé, ale aktivně vyhledáváme a rozhodujeme se na základě nalezených informací.

Zkuste si jen vzpomenout na poslední službu, kterou jste využili, a jak jste se k dané firmě dostali. Proč tedy nevyužít dobře optimalizovaného webu a získat zákazníky bez nutnosti reklamy.

5. Konkurenční výhoda

Webové stránky rozšiřují povědomí firmy. Zatímco firma bez webové přítomnosti zůstává omezená na svou fyzickou lokalitu, ta s webem získává konkurenční výhodu tím, že se dostává k výrazně většímu počtu potenciálních zákazníků.

Závěrem lze říct, že v digitálním věku je webová přítomnost nejen konkurenční výhodou, ale často i rozhodujícím faktorem mezi úspěchem a neúspěchem. Firmám by nemělo uniknout, že pro zákazníky je web často prvním bodem kontaktu, a jeho kvalita může být rozhodujícím faktorem v jejich rozhodovacím procesu.